Jean ou le savoir "FER"

dimanche 3 mai 2009

Démonstration chez Gérard Migot... Jean forge un clou !


La chanson walonne que Jean fredonne est de Julos Beaucarne : "Du temps dè m'grand-mère"

"Èl progrès tous les djoûs s'avance 
Chaqu' djoû vwat d'nouvel indvinctions 
Les marchands pou' s'fê l'concurance 
Fass-tè dè l'réclame pa miyons 
On vwayadge in otomobile
In aréyoplane, in balon 
Les tchfaus sont dèvnus inutiles
Pou les tchèrètes, pou' les camions 

Mais du temps dè m'grand-mère 
On n'parlout nin d' tout ça 
On crwayoût à sorcières 
On alvoût ses pourchas
On fzoût ses commissions
Pou train dès cordonnîs 
Pou daler deû eûres lon 
On daloût co à pîds 

L'eûre d'audjourdû grâce à l'twalette
Tous les djins sont dèvnus Monseûs
Toutes les feûmes mète-lè des vwaletes
On né rcounwat pus les bribeûs
Métnant pou habiyî n'djônne fîye
Faut des trèsses, i faut des chichis 
Les pus lèdes sont co foûrt djoliyes
Grâce à l'odeûr dèl 'poude dè riz 

Mais du temps dè m'grand-mère 
On n'parloût nin d'tout ça
Pou fé chèrvî d'jaretière
On mtoût in bleu cordia 
On savoût fê s'twalète
Avû in chale à fleûrs 
Ène pètite sandrinète
Èy in ptit scoû d' couleûr 

Pou les omes come pou les coumères 
Yeusse étou vont avû l'progrès
Is sont dèvnus telmint si fières 
Qu'i n'faut pus qu'des places d'ampwayès 
Byin des ouvrîs pindant l'sèmène
Sont habiyis come des barons 
L'tailleûr souvint dwat s'mète in pène 
Pou fé n'poche pou muchî l' flacon 

Mais du temps dè m'grand-mère 
On n'parloût nîn d'tout ça
Pou l'diminche èm' grand-père 
N'a jamés yenu d' capia 
Il avoût in sauro
Ène waute casquète dè swa
A ses pîds dès chabots
I stoût fièr come in rwa

Mètnant on mèt les èfants à scole 
Duscû'invî quatorze ét quinje ans 
On leû foûre toutes sortes dins l'boussole 
Dviène t'ingénieûrs ou bin jérants
Tous lès èfants sont sâdges come dè lives
I n'da pus qui pâle tè walon 
On n'counwat pus l'porèye d'indives
I n'faut pus qu'des grives ét du saumon

Mais du temps dè m'grand-mère
On n'parloût nîn d'tout ça
Bin rarmint dins l'soupière 
On trouvoût in ocha
On daloût à l'escole
Al fosse dè Saint-Bouvî 
Adon çu ç'qu'astoût drole 
C'it d'vîr in ome instrwit 

Èm' grand-mère pou alver s'famiye
A yeû mile rujes, mile z'imbaras 
Il avoût quate garçons, quate fiyes 
Çu qui fzoût dja on bia moncha
Mais quand ç'astoût l'nouvèle anèye
Ou bîn l'souper dèl nûtt des rwas
I faloût vir ça, qué tricléye
Qu'on trouvoût réyunîe doulà

Mes mononkes, mes matantes
Mes cousines, mes cousins 
On stoût co pus q'quarante 
Il avoût d'l'amûsemint
On dansoût s'rigodène
Pou amuser m'grand-pè
On tchantoût chacun l'ciène
Dvant dè s'mète à souper

Tar la tar la da da..."

1 commentaire:

Antonio Abad Diaz Ortega a dit…

Sencillo y practico. Sencillamente genial.

Un abrazo.